Zwykły dzień pracy rekrutera

Osoba na stanowisku specjalista ds. rekrutacji pracująca w agencji headhunterskiej na co dzień ma do czynienia z kandydatami poszukującymi pracy. W zależności od tego, dla jakiego klienta poszukuje pracowników, musi się odpowiednio merytorycznie przygotować do selekcji kandydatów i przeprowadzania z nimi rozmów. Zupełnie inaczej prowadzi się nabór do fabryki zabawek na stanowisko konfekcjonera, a inaczej – do firmy produkującej sprzęt specjalistyczny na stanowisko inżyniera.

Specjalista ds. rekrutacji musi dokładnie poznać oczekiwania swojego klienta (pracodawcy) względem profilu pracownika (kandydata do pracy). Musi więc zamieścić w odpowiednich mediach odpowiednio sformułowane ogłoszenie o pracę, a później starannie analizować spływające do niego kandydatury. Spośród nich wszystkich headhunter musi wybrać kandydatów, którzy potencjalnie pasują do profilu klienta i zaprosić ich na rozmowy, podczas których wyłoni kandydata idealnego do pracy na danym stanowisku.

Nie może to być dziełem przypadku – specjalista ds. rekrutacji musi doskonale znać się na swoim zawodzie i wiedzieć, co kandydaci próbują ukryć w swoim CV, a także jak sprawdzić ich faktyczną znajomość branży. Dzięki temu będą w stanie zaproponować szefowi dobrego kandydata.

Your email address will not be published. Required fields are marked *